JellyPages.com
BannerFans.com

komli

Pages

Friday 18 October 2013

Taman Arnab Bukit Badong

Assalamualaikum
Semalam sebelum balik Ipoh sempat start motor pergi tempat ni sekejap. X jauh manalah dari rumah kampung aku. Malangnya tutup jah.... apa pun disebabkan tempatnya open aku dengan berbesar hati masuk tanpa rasa bersalah. xkan nak blah tangan kosong ye x.... demi menjaga hati sendiri aku pon masuk dan ambik beberapa ulas gambar.... mintak maap banyak2 dengan tuan tempat.

 
Sign board  dia

kaunter yg cumil

arnab yg tak nampak


arnab lagi

arnab lagi

arnab ni bulu tebal.... tapi x jelas ye dak....

arnab arnab arnab arnab

rumah besar arnab. boleh beli arnab kat sini

biasanya arnab2 akan dilepaskan di sini untuk pengunjung bermain dengan arnab2 ni. tapi hari ni tutup kan jah....

arnab di rumah cumil

arnab di rumah cumil lagi

ada burung jugak

ikan

ikan ikanan

monyet. aku nak captured dekat sikit tapi ada warning situ supaya beware supaya barang jgn sampai ditarik oleh sang matkool

burung merpati rasanye

meow yg mintak dibelai

meow ke2 menuju ke arah aku dan aku lari. Sebab???? aku tak sampai hati nanti dia gesel2 kat kandang ni...seolah mintak lepas. sedeh giler saat2 begitu tau....

kawasan taman ni. Yg hujung tu ada jual makanan untuk penghuni2 taman ni. so sambil2 kita main dengan penghuni di sini kita boleh lah sedekah makanan.

ok babai
 
Ok. Waktu balik aku pon letak aje duit masuk untuk 2 org kat kaunter. Pertama kali aku pergi tempat tahun 2011. time tu aku rasa arnab ni lagi banyak kot. Tu tak kesah lah. Masa tu aku bawak aku member aku yang ikut balik kampung dengan perut sarat mengandung merajuk dengan laki dia. haahahahaha Aku bawak member aku round 1 kampung tup2 Nampak taman ni. so kitorang pon enter. Memandang kawan aku ni obsess dengan arnab jadi terubatlah sikit rasa sakit hati tu kot tgk arnab2 ni. dia pon ada bela arnab hari tu. dah tu arnab tu buta plak tu. lama jugak umur arnab tu. tapi tahun lepas dah meninggal dah pon demam katanya. Aku pulak dengan arnab ni kurang nak pegang2. Sebab aku kesian sangat dengan makhluk yang bernama arnab ni. Suara dah lah x berapa nak keluar. Lepas tu gerak geri lemah gemalai, lembut dan bersopan santun je. Makan arnab? aku boleh koma kot! Haishhhhh serius x sampai hati betul nak masuk ke anak tekak. . Bila datang kali ni ada lah penambahan jenis haiwan selain arnab. Dulu ada burung Kasawari seingat aku. tapi kali ni dah xde. mungkin pindah atau apa. selain tu ada monyet, kucing, ikan dan beberapa jenis burung.  Kali ini juga aku dapat rasakan keadaan taman yang dulu adalah lebih baik dari segi penjagaannya. Maksud aku rumput pon dah panjang. dan kandang mat kool yang mengundang rasa kesian aku kat dia. Biji sawit yang bersepah. Dari segi penjagaan penghuninya agak baik. Semua cukup masa aku datang. Cuma aku tetap sedih bila memandang haiwan yang terkurung. Sorry aku nak suggest sikit. Matkool tu carikanlah kawan. Maintain bersih supaya penghuni lebih selesa biarpun terkurung. Siapa yang berminat nak pergi boleh lah cuba. Tempatnya di Kampung Bukit Badong Kuala Selangor.

No comments:

Post a Comment