JellyPages.com
BannerFans.com

komli

Pages

Saturday 28 September 2013

Nasi Ayam Bazar Bulat @ Restoran Fuziah


Assalamualaikum
Ok. Petang aku ikut Lin berurusan di Ipoh. Aku dah lama nak makan satu tempat ni. ala2 café gitu. Parking memang takde. almaklum ngam2 tepi jalan besar kat pekan lama. Lin pon bagi tau "sebelum susah nak cari parking lagi baik u tengok dulu.... kenapa macam xde melayu makan situ?" ha'ah.... aku pon notis. ok lah .... jalan terus..... x jadi singgah. soon lah aku investigate dulu statusnye. aku tertarik dengan keunikan café tu. sgt kretif dan unik. Soon kalau halal aku masuk lah.... setakat freepork.... sorry lah....
            oklah. Dah lama aku nak makan nasi ayam kedai bulat ni pon asek tertangguh je.... hari ni boleh la pegi dengan sesukati hati memandang percubaan pertama kali untuk ke kedai cantik dipertangguhkan dulu kerana didapati perlu di investigate. macam lawyer x ayat aku? memang la aku belajar law dulu.... saje je nak jd artis. sape2 gossipkan aku x tentu pasal aku saman dia naik court pastu aku yg jadi hakim. baru tau rasa ko. bolehkan?  tapi kalau gossip aku dengan Aaron Aziz aku x kesah mana.... lagi digalakkan ada la.... gossip la lagi gossip lahhhh puihhhh...
 

Macam biasa activity paranormal aku. Nampak x signboard kale kuning tu? yeahhhh restoran Fuziah.


keadaan dalam restoran. Ada tiles kecik2 tu yg membangkit memorie sebenarnya. heheheh

 

 

 
rakyat Malaysia dan teh ais x dapat dipisahkan
rm1.80
 
yeyyyyy nasi ayam rm5.50
 
 jelatah rm1.20
lalalalal cantikkan saya amik gambarrr??
 
Bazar bulat@ Pasar Yau Tet shin
 
sejarah tingkatan 4
 
 
 
ok. Orang Ipoh dah biasa panggil nasi ayam kedai bulat. Ini adalah kerana dulu nasi ayam ni dibuka di bazar bulat. Dah lebih 10 tahun dah bazar bulat ni dirobohkan atas dasar uzur. Tengokla bazar ni bulat sungguh. Aku ingat lagi masa sekolah mesti beli bag kat bazar bulat ni pastu makan nasi ayam. Bulan puasa pon selalu berbuka berbuka kat nasi ayam bazar bulat jugak. Then dapat free pengat waktu tu. Lepas tu lari2 pusing bazar bulat keriangan hahahahah apa yg riang ntah.... ada studio SYJ yg selalu rockers/metalhead etc dok jamming kat situ. Aku jamm? jem nenas je lahhhh... heheheh ..... so tadi aku lalu bekas bazar bulat ni tgh project bangunan baru apa ntah malam2 x Nampak nak baca. before, tu tempat parking.
 
              Nasi ayam ni wa cakap lu memang la legend. tetiba nak jd rockers kan. Cuma ada nak komlen sikit layanan tadi talakkk senyum mehhhh. manyak asam muke selupa wa mau angkat fli2 mehh....  Kedai skang ni lebih kecik nak banding masa bazar bulat dulu. Berdepan pulak nasi ayam Hainan restoran cina yang kedai Nye mak aiii beso. Tapi cina pon memilih nasi ayam kedai bulat jugak untuk makan. So? selamat mencuba. kalau datang Ipoh mesti cuba. Cawangan baru di tepi Mydin meruraya baru di rasmikan tadi. So bolehlah cuba okay.....alamatnye:
                                           Restoran fuziah
                                     78, Jalan Mustapha Al-Bakri,
                                             30300, Ipoh

SYJ Ini Nasib Kita

No comments:

Post a Comment