JellyPages.com
BannerFans.com

komli

Pages

Sunday 25 August 2013

Restoran Hang Tuah

Assalamualaikum
                  Kami rappers yo yo yo kami rappers yo yo yo .... mari bersama sama 4U2C rentak irama sijantung hati. Tetiba je kan. Sape ingat lagu ni? bekas kumpulan rapper Ac Mizal n the geng dulu. ye..... mmg aku membesar dengan lagu ni. waktu lagu sedang mengalami zaman kemuncak aku berumur 10 thn. Boleh kata tgh jalan pon aku blh rap klu terdengar lagu ni. KRU pon dengar jgk. Tapi kurang havoc la bg aku masa tu.

Pembukaan cerita yg selalu xde kene mengene langsung.

                  So malam dh 2 hari aku dinner luar. location? Jln Jelapang. Kedai ni mmg peberet aku sekeluarga. Masakan Thailand.  Boleh kata hari hari aku makan kt sini. Jemu? jgn cakap la.... bukan takat jemu lagi tapi dh tahap maximum jemuran dah kering. So apa hal plak nak melantak hari2 kat sini kan? jawapan nya mudah saja. Boleh tahan sedap dan org kedai pon dah naik benci tgk muka aku. sehari x jumpa boleh mendatangkan ruam.
                 Hampir 3 minggu diorg tutup sbb cuti raya. Smlm baru start bukak. Tokeh mula meluahkan perasaan kt aku n Lin. Habis brg kene curi. Segala tong gas dan beberapa perkakas dapur lesap. Perkakas untuk letak buah2an untuk air pon leboh kata org Perak. Waaubagaimana pon Alhamdulillah 2 hari ni kasteme mereka memberansangkan ramainye.

                 So semalam punya menu nak capture bateri kong. Xpe. aku akan update setiap menu yg berlainan. Hari ni makan simple je sebab perut yg x berapa nak best berangin2 gitu.

kaunter restoran yg berkonsepkan Bali modern dan Inggeris.
 
Epal+limau nipis. kureng.... memang nak kene bambu budak buat air nih

teh ais. sedap. plg terror mamat bancuh air tu buat air ni la...
 

Nasi Goreng ala Thai. Presentation selaras dengan rasa. Sedap.
 

Nasi Goreng Ikan Rebus. Lin cakap ok. Maafin gue yah temen2.
gue ga biasa makan ikan rebus. nanti bisa jatuh tuh susuk gue. mati la...

udang goreng tepung. my peberet....
 
Mr Chef. Nama beliau Pak Mud. So hari ni dia just nak show off dia balik Thailand kelmarin dah beli hs baru. sambil2 tunjuk gambo raya kat sana. Ia... layankan aje. hormati org yg lebih tua. ahaksss...
 
Sepanjang Jalan Jelapang hingga ke Chemor kedai makan Thailand ni agak banyak la jgk. Ada 12 restoran dari Mydin Meru Raya sampai ke Pekan chemor yg x sampai pon 10km. Dlm 8km lbh krg gitu. Dah sampai Pekan chemor aku x kira. kalkulator rosak. Kebanyakan boleh tahan sedap. Termasuk Restoran Hang tuah ni. Yg separa sedap dan x sedap langsung pon ada. So???? ok later aku update menu lain.
 

No comments:

Post a Comment