JellyPages.com
BannerFans.com

komli

Pages

Thursday 15 August 2013

Old Town White Coffe Padang Ipoh

Assalamualaikum.

           Raya ke-3 aku terpaksa blk Ipoh atas dasar urusan2 tertentu. Dgn mood yg amat bodoh dan lembap sampai rumah aku hanya menonton tv. Lagian gue ditinggal  sama pacar gue adehhhh   Kawasan rumah aku langsung xde suasana raya.... boring nak mampos. Rasa mcm kat planet pluto yg pernah aku lawat 2-3 thn lepas.....Cehhh puihh...Asing .... seperti beraya di perantau asing .....arghhhh dah migraine nak pikir. Mengadap tv layan channel yg mampu meransang minda aku yg sgt terpenjara oleh situasi2 ngeri beraya dikawasan perumahan sendiri. Dalam 4-5 jam jgk aku tgk tv. Dah puas aku gelak walaupon adakalanya lawak yg dipertontonkan bukan lah lawak mana pon....baru lah aku teringat akan perut yg mula memutarkan rentak dangdut reggae. Pacar gue udah pulang nih..... malas nak keluar .... beliau tapau kt mamak depan umah je. Mlm tu kami makan nasi goreng dgn the ais..... sambil membayangkan makan lemang cicah rendng daging.... ahhhhh...... enak bgtttt... huuuuuuuuuuuuuuuuuuu.....

            Raya ke-4. Aku bertambah gile memikir utk blk ke kg semula. Esok hari isnin almaklum ramai yg dh mula bekerja. Mesti ramai yg bakal menuju ke arah selatan. Gile x gile aku kena balik. Aku x sanggup nak duduk sini waktu2 raya gini.... bisa mati gue.... Lepas solat maghrib aku dan sidia bertindak balik kg. Masuk je hw dah jam.... aku dh start trauma. So diskas punye diskas kami ikut jln lama. Wah bergaya memang... kereta banyak tapi ok je.... boleh blk dgn senang hati. Aku sempat ke toilet mcD Medan Gopeng kerana terlalu excited... (cite ape nih????)

          Sampai je ala2 pekan lama Simpang Pulai, kesenanghatian menurun ke paras laut. Pemanduan semakin perlahan sehinggakan dapat membuat unggun api di atas kereta lalu membakar ikan sambil memetik gitar menyanyikan lagu Enter Sandman Metallicca.

          Pasrah. Kami masuk RTC simpang Pulai. Cadangnye nak makan. Tapi hampa bersulam lara .... banyak yg tutup dan yg x tutup x Berjaya menarik minat akak.... pacar gue dah menung2 je. Yg hs ni plak dah mcm2 yg kol. tensen....
          "kaki I dah sakit ni." pacar gue mengadu sbb kerete kitorg manual je.... so jam mcm ni memang mencabar otak lututkan....
          "xpe la.... I ganti" beliau menelan air liur dgr tawaran aku.
          "kaki u nanti lagi teruk sakit" Jawab beliau dan aku x nafikan perkara tersebut yg di mana kaki aku mmg selalu kejang.
          "mmmm.... xpe la.... kita balik dulu. Esok pagi je kite gerak." tu je solution yg ada.
          "ok" jawab beliau ringkas.
          Balik tu kami ikut hw simpang Pulai. pehhhhh... kenderaan ke arah selatan memang x bergerak je aku tgk. Sgt kesian.... tapi dh masing2 bertugas nak buat mcm mn ye dak?

          Mlm tu kami lepak di Oldtown white coffee Padang Ipoh. Ini antara tempat peberet akak. Sebab2nye? kesedapanmakanan tu x sampai la 5star. tapi ok. layanan pon ok. pemandangan pon ok.... lepas makan boleh jogging kt padang Ipoh ok :P

                      Gambar ni cilok je kt google. aku pegi malam da......
Aku nak makan set ni sebenarnya. Tapi ada time dia sampai 9pm jer... so melepas lah
     
Sorry aku terbuang resit. Nama air ni aku x tau. Ini peberet pacar gue. Rasa dia simple je... Fanta stroberi tu boh ais boh aiskerim. Rm6.90 x salah. klu minum rasa mcm kembali mude gitu ( tetibe je kannn?)
Teh tarik.... sgt menarik.... kaw dan sedap. kdg2 aku ode 2 cawan klu kebulo sgt. tapi hr tu 1 je la.... rm3.50 klu x silap.
ABC. kecik je ABC dia. cumil2 gitu. tp ok la 2.5 bintang.... pade sape yg hantu ABC utk korg minima 3 mangkok yer... RM4.90 klu x silap.
Sgt peberet. Asam lemak laksa.... pandai2 je aku kan. tapi lebih kurang gitu lah nama dia. price kompem rm10.90 sbb aku selalu mencekik benda ni. ada sardine... ada ayam carik... dulu ad udang. hari tu xde plak. mungkin cik udang demam hari tu. maafkanlah cik udang.
Nama lupe. so dis is 1 of my pacar peberet okes. Pakai kuetiaw kecik kuah sup. ada ayam carik dan udang. makan ngan cili api dan kicap. memang lazat walaupon simple. terasa macam baru kawin bile memakannye... (patut ke statement nih?) harga kompem RM10.90
 
Setelah bersantap beta berdua pon pulang ke rumah dengan perasaan kecewa yang dah terubat sedikit sebab kenyang. Alhamdulillah.
 
Esoknya kami pulang ke kg 10:30am dgn keadaan jalan kembali normal.
 
 
 

No comments:

Post a Comment