JellyPages.com

komli

Thursday, 29 August 2013

Apesal Kesal Sesal

kadang2 kita lambat menyesal dengan kesalahan kita. Sengaja melambatkan kerana ego ataupun sukar mengenalpasti kesalahan sendiri atau..... memang otak dah cacat. tu tak bleh tolonglah....
               
                 kalau kena kat batang hidung aku selalunya atas alasan ego. Ego yg tetibe melancarkan roket ke planet pluto. Sape x salah dalam dunia ni? kucing pon berak tengah jalan. kalau org yg berak tgh jalan? ...tapi sukar nk mengaku. pada yg senang mengaku bolehlah amik anugerah kat AJL mulai thn depan.

                 Apa aku buat? buat bodoh? cari masa yg sesuai, resapkan naluri dgn penoh menyesalan. menung2 kejap Dah tu sekolahkan kepala otak ni balik. hantar otak saje untuk pergi sekolah. cakap sorg2 dengan nasihat yg agak keras dan jgn maki diri sendiri.

                 sudah menyesal gaharu pula. susah pulak nak mintak maaf. segan lah konon. buat la baik menunjukkan kebaikan tu sebagai tanda meminta maaf. bile semua kembali normal bolehlah mntak maaf secara lisan. sape yg gagal ujian lisan pon boleh cube buat. cth: oklah gua mintak maap la erk. gua mmg x sengaja tertendang kepala lu. lain kali klu gua sengaja baru gua ckp ok?

                 

No comments:

Post a Comment