JellyPages.com
BannerFans.com

komli

Pages

Thursday 29 August 2013

Masalah Ekonomi

Masalah ekonomi. Setiap manusia pasti ada masalah ni. kecuali org kaya? Org kaya pon pening jugak klu pasal ekonomi ni. cth masalah mereka ialah, bagaimana untuk menjana ekonomi lbh lagi atau pun mengekal kekayaan. Dah ada duit kene piker jgk nak maintain.

                Lupakan sebentar perihal org kaya. mcm mn dengan org yg x kaya? mcm aku la.... lihat pada status aku. aku tak keje. tapi aku tak perlu piker nak bayar apa2. dlm pada masa yg sama aku punya keinginan untuk memiliki sidia. tetiba kan..... memiliki sesuatu yg aku suka. cth plg buta babydoll.... pengsan x? klu aku mintak dgn laki aku mesti aku dapat tanpa memikirkan dtg mananya duit secara membabi buta cuma ku tahu aku inginkan babydoll.....babydoll oh babydoll..... babydolllllllll..... jeritan pulau puaka.
kelihatan kejam menjerit babydoll didepan kedai gift biasanya yg jual menatang ni.

               Turut kelihatan amat dasyat kepada sang pembeli babydoll utk peminat babydoll. x rasa apa2 ke peminat babydoll? ye..... sgt terasa. stop niat utk menjerit babydoll. insafi diri. saving la sendiri. bukan senang nak cari duit. cari gadoh je plg senang. ingat org yg x makan ramai atas dunia ni.....

              cth babydoll kurang memberansangkan kot. cth lagi satu.....langsung xde duit. tapi boleh makan lg. aku meletakkan watak utamanya aku di sini. Ada duit berbelanja sampai habis. Sama ada keperluan atau pon kenafsuan. Duit dh habis x payah nak menggeletar. cuma boleh menyesal supaya next time x buat lg. ingat.... ramai yg kebuluran atas bumi ni yg kaya ni......

               Simpan la duit untuk kecemasan. itu sgt penting. bila btul2 ssh, payah nak cari org tlg kita, beli boleh beli.... tapi yg simpan tu wajib.  

No comments:

Post a Comment