JellyPages.com
BannerFans.com

komli

Pages

Thursday 15 August 2013

Ayam Penyet-AP Mydin Meruraya

Assalamualaikum

               Raya ke 7 aku balik Ipoh. Sepanjang jalan Si Bonbon x blh diam dlm bakul. meow meow sepanjang jln. Rupe-rupenye kencing. Sampai je Tapah pindahkan si Bonbon ke depan kat kaki aku then aku ajak dia sembang2 br la dia diam.

               Masuk je rumah mcm biasa .... tgk tv dulu. Masa tu lbh kurang dlm 3.30pm. Lepas Maghrib dah ala2 kebulor. Kedai makan banyak yg tutup lg. diskas punyer diskas pegi je area Mydin mana tau ada yg menambat hati. Semua mcm lesu je..... sbb ramai. aku x berapa suka klu tempat ramai org. Pening kepala.

              "kita makan kat ayam penyet tu nak x? tapi mummy cakap x sedap" ajak aku.
              "mana-manala...." aku tau sgt ni sah2 kebulo kuasa2. sebab pacar gue agak selektif tpt makan. aku x faham kriteria mcm mana yg dia dambakan. biasanya bersih lh jd keutamaan dia. siapa pon mcm tu kan...... tpt tu mcm x sedap pon dia pegi... tapi bersih la....
               Restoran ni dah dekat setahun beroperasi tapi aku blm pernah masuk sbb mak aku ckp x sedap. So hari tu atas dasar tgn dh Parkinson aku pon terjah je.
        
               Aku duduk lbh kurg 9:05pm. Cara2 nak mengode mcm oldtown tu jgk lh. dia bagi kertas ode dan pensil so pandai2 la ko nak lukis apa... mula2 aku lukis gambo rumah ditepi pantai. lepas pokok kelapa yg bergoyang2 ditiup angin sepoi2 bahasa. kira lukisan 3d la aku buatkan?.... ahhhh puiiihh.. so dlm 2 minit melukis kertas tersebut diserahkan bulat2 kepada waitress yg ada. Semua waitress melayu. jaga kaunter melayu, buat air melayu masak je aku x Nampak.
 
            Kami layan game dulu dgn wifi Mydin. Tetiba aku rasa ada sawang pulak atas tudung ni.... hahahahahah lama gile kot? ape pon blm sampai. batman sempat bersarang atas tudung akak?hahahha jam dh 9:30pm. Aku dh start merungut. tiba2... jeng jeng jengg...

            "kak minta maaflah.... kami nak tutup" hahahaha kelakar sial namanya ni.
            " nak tutup??????????? kenapa x bagitau dr tadi? dah 1/2 jam tunggu baru nak bg tau?" aku jawab. aku dah bukak gps cari toilet mydin nak tukar baju tae Kwando.
            Waitress tu terkebil2 sebab dia yg bg kertas ode kt kitorg. Dia terus pergi ke seseorg yg aku rasa supervisor dia kot? so stg lah balik si waitress yg tgh pucat tu bersama2 superman aka supervisor dia tu.
              "abg dah ode yer?" hahahahahhaha ni lawak senario Mazlan tgh tiru suara ikan pari namanya. Sbb mamat yg Tanya ni yg ala2 supervisor tu sblm tu dtg ke meja aku utk ambik ode lepas 5 minit kitorg serahkan kertas ode tu. xkan semudah itu kau melupakan diriku? puihhhh. terang2 ko dah tau aku dah bagiiiiii odeeeeeeee..arghhhhhhh ke ko mmg ada short term memorie loss???? mamposss
             "dah lama la tadi" jawab laki akak.
             "ok ok" jawab supermario dan terus blah.... maksud ok ok pon aku x pasti. Tapi pacar gue cakap dia buat jgk ode tu.

              Waitress yg ada dah mula bercakap2 sinis tentang sst sambil memandang diriku yg jelita. pegi la mam.... aku plak terus membebel2 kat telinga pacar gue. Ye pacar gue sgt berisiko skang takut sibini bakal melancar serangan. mati la....

             kejap x kejap 15 mnt jgk la baru sampai air satu. Selang 5 mnt 1 lagi air yg tlh diode baru menjelma dari bawah Tanah. Dah tu salah pulak. puiiihhh... aku mmg bengang tahap bangang dh dah kena air tu aku punyer plak kan. Aku suh pacar gue komplen. So bile dah komplen tiada sebarang kemaafan cuma cakap "ok buat lain" mmg rasa mcm nak renjis2 dipilis  je air yg silap ni ke seluruh lantai restoran ni.
              X berapa ribu saat tibalah air yg betul. So pacar gue menyerahkan air yg silap. Waitress tu dgn confidentnye berkata "xpe la... minum la" aku terus pintas. "xpe2... x nak amik lah" maaf ye. bukan aku tolak rezeki di sini. 1st air yg silap tu cappuccino. kami ber2 x minum. 2nd ni buat pengajaran pekerja tukang bancuh air yg x reti2 nak mintak maap.

              x berapa ribu saat kemudian dtg lah makanan yg diode. Yg aku heran sgt2, tunggu mcm lama tapi semua makanan sejuk. Apa hal? aku ingat yg lama sgt tu dok goreng ayam ke at least tempe ke.... haram.... semua kejong! sabotaj? jawab la ko besok!dah tu ada satu lauk daging yg aku ode x dihantar senyap sunyi sepi seperti dikawasan perkuburan tiada kata2 kemaafan atau apa saje kata yg dapat membuatkan hati kasteme kembali riang   Aku dah lapar. Xde masa nak melayan kemarahan diri sendiri. terus makan.
MANGO LOVER'S FRUIT ICE RM 5.90.
RASA BLH THN MCM NAMANYA JGK. NI PACAR GUE PUNYE
NI LA AYAM PENYET NYER.HARI BIASA X BLH BELI SET DGN NASI. SO KENE ODE AYAM LAIN NASI LAIN. WUTEVER LAH KN MALAS LAYAN. AYAM SAJE RM8.90 NASI PLAK RM1.50.
 
So aku x sempat plus2 xdak mood nak captured air sendiri. next time lah klu terbukak hati nak pegi lagi. overall makanan ok. Tapi x dapat compare lah Wong Solo. Layanan pon jauh beza. kira bye bye dia jauh sgt lahhhh hahahahahahahha gelak jahat.

so moral of the stori bila mak cakap x sedap jgn pegi
 
 

             

              
     
 

No comments:

Post a Comment