JellyPages.com

komli

Thursday, 21 November 2013

Capati With Fried Chick Fuyoooo

Assalamualaikum
Hari ni aku nak tayang aku masak hahahaha. Giler lama dah aku x masak. Busy sket skang ni. Bzzz sgt puihhh....
Aku faham perasaan pada sesiapa yang telah membaca tajuk menu kali ini yang bunyinye sangat membahagiakan kan? hahahahahah porahhhh
 
bahan 
  •      ayam cincang
  •      sayur campur
  •      bawang putih
  •      bawang merah
  •      serbuk cili kering
  •      garam
  •      serbuk perisa
  •      minyak masak
 
bahan b
  •  Capati
bahan c
  • chesdale
  • Lady's Choice Thousand Island Salad Dressing
  • Daun salad
  • sos cili Thai 
 
 
ok tumis mereka dulu dengan sedikit minyak
 
capati .....
 
chesdale
 
sos Thai
 
1000 pulau
 
daun salad
 
sedikit minyak tumis:
ayam
bawang putih
bawang merah
serbuk cili kering
 
tumis ayam lama sikit sampai agak kering
 
ok.... boleh masuk sayo campo tadi dan garam dan serbuk perasa
 
part yang paling sadis.... capati ni aku x tau kena bukak time dia masih beku. dah tu lambat bukak dari plastic. melekat dan koyak. jadi aku kene lipat 2 supaya x koyak :(
 
ok. capati tu 2 keping cantum jadi lah bulat....
bubuh daun salad dan cheese
 
letak la ayam tadi siram dgn 1000 pulau dan sos thai. siap di makan
selamat mencuba
 
Sedikit bebelan. Aku frust sebenarnya bahan2 ni patut bersama roti pita. Tapi pakcik Mydin kehabisan roti pita so aku tukar kepada capati.  Aku tawaf freeze Mydin tu berkali kali namun kau tiada roti pita. Tempat jual beg je aku x cari roti pita ni.  adehhhh frust tertonggeng ....

No comments:

Post a Comment