JellyPages.com

komli

Wednesday, 27 November 2013

Roti Telur Mabeles

Assalamualaikum
Macam perasan lebih je nama menu ni kan. Biasa la.... hidup biar perasan hahahahaha.... Perasan ni kekadang sedar kekadang x.... kalau x tu maksudnya kite ni terus terbuai dengan perasaan yang terperasan tadi la ye x? kalau sedar pon bagus jugak.... tersedar dari terbuai dan turun buai terus main jongkat jongket pulak.... adeh....
 
bahan a
  • burger ayam
  • sayur campur
  • bawang putih
  • bawang merah
  • lada hitam
  • garam
  • serbuk perasa
  • serbuk cili
  • minyak
  • Maggie seasoning sos perasa
 
bahan b
  •  roti
  • sapuan bawang putih
  • telur
bahan c
  • daun salad
  • chesdale
  • sos Thai
  • thousand island
  •  
  • brand ni paling sedap kot kalau aku la....
     
    burger ni sesuai buat burger pakai roti keeping
     
    potong burger tu kiub ye cik kak cik kak semua dan tumis semua bahan di atas
     
    sebagai menambah rasa
     
    boh ni sikit bagi pedas
     
    kenapa aku suka potong besar besar bawang putih dan bawang merah? sebab bawang2 ni aku pasti akan memakannya..... so senang sikit kalau potong besar2. Makan bawang elok untuk buang angin :)
     
    tumis lama sikit ok.
     
    tiba giliran cik roti untuk perform
     
    sapu dengan ni
     
    begini
     
    basuh dulu ok
     
    kasi spin sikit
     
    baringkan 4 keping begini
     
    tuang telur tadi. slow api sikit. masa aku buat ni ada hangus sikit.
     
    chesdale pon sibuk nak enterframe
     
    orait letak chesadale gini. macam kedekut pon ada letak chesdale tu kan. hahahhah
     
    daun salad potong besar2 letak atas roti baru letak burger ayam dan sedare marenya
     
    jirus 1000 pulau dan sos Thai
     
    ok dah siap..... waktu ni dah pukul 2 am.
     
    hallo.... wa sangat mengantuk ni.... tapi wa xmau titon lagi.... sengaje mencali pasai....
     
    ok. Selamat mencuba. :)

    4 comments: